wtorek, 10 września 2013

Gruszkowe słodkości

Sad moich teściów jest w tym roku bardzo hojny i produkuje przeróżne gatunki gruszek. Ostatnie dwa tygodnie praktycznie były dla mnie właśnie pod znakiem... gruszki! Zjadłam ich niesamowicie dużo i to na wiele możliwych sposobów: surowe, gotowane no i pieczone, ano bo jak by to było nie skorzystać i nie przygotować jakiegoś ciasta, mając do dyspozycji taki bogaty asortyment? ;) I tak oto jestem tu znowu z Wami, aby uraczyć Was pysznościami  jakie towarzyszyły mi na śniadanie i podwieczorek w tych dniach :)

Gruszkowe słodkości (czyli włoskie "dolcetti alle pere")

Składniki:
  • 300 g di mąki pszennej
  • 4 gruszki
  • 110 g di masła (Wykorzystałam tylko 90 g a zamiast tego dodałam na przemian trochę wody i soku z cytryny)
  • 100 g drobnego cukru do wypieków
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 2 żółtka
  • 1 całe jajko
  • skórka otarta z jednej cytryny (opcjonalnie)
  • 1/2 łyżeczki mielonego cynamonu
  • 2 łyżki cukru pudru
  • sól
  •  
Procedura:

Przesiejcie mąkę, proszek do pieczenia i sól na stolnicę. (Ja robiłam wszystko w dużej misce) Dodajcie masło, pokrojone na kawałki, odmierzcie i dodajcie też 80 g drobnego cukru, 2 żółtka i ewentualnie skórkę otartą z jednej cytryny i połączcie dobrze ze sobą wszystkie składniki.  Podzielcie powstałe ciasto na dwie równe części i rozwałkujcie każdą na w miarę cienki płat. Jednym z nich wyścielcie przygotowaną kwadratową formę (21 x 21 cm) wysmarowaną uprzednio masłem  rozłóżcie na cieście umyte, obrane ze skórki i starte na tarce o dużych oczkach gruszki, posypcie je kolejno cynamonem i pozostałym cukrem, a następnie przykryjcie to drugim płatem ciastaPosmarujcie wierzch ciasta roztrzepanym jajkiem, wstawcie je do piekarnika nagrzanego do 200°C i pieczcie przez ok. 30 minut. Wyjmijcie ciasto z formy i ostudźcie (ja studziłam w formie). Przed podaniem pokrójcie na male kwadraty i posypcie cukrem pudrem.

Źródło:"Oggi cucino io 2 - Da 1 a 3 Euro: Le migliori ricette per mangiar bene risparmiando" Mondadori 




Przepis bierze udział w akcji "Gruszki 2013":

Akcja z gruszką w tle

5 komentarzy:

  1. A jakiej grubosci ma Byc rozwalkowane ciasto? Wyglada smakowicie, a gruszki uwielbiam:) R.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie trzeba tu precyzji. Wystarczy ze masz formę taka jak powyżej i tylko rozwałkowujesz ciasto tak aby Ci pokryło całkowicie dno a później wierzch blaszki :)

      Usuń
  2. Wyszlo pychotka, dziekuje! R.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Właśnie widziałam zdjęcie co zamieściłaś na Facebooku. Gratulacje i raz jeszcze ciesze się ze się udały i ze smakowały :)

      Usuń

Komentarze to najczytelniejszy i najmilszy ślad Waszej obecności. Są o wiele lepsze od wszystkich tych matematycznych wskaźników wizyt i wyświetleń :) Dzięki nim widzę kto rzeczywiście jest zainteresowany moim blogiem :) Nie wstydźcie się komentować! Każde słowo, nawet to krytyczne, chętnie przeczytam :) Miło mi będzie jeśli polubicie też moją stronę na facebook'u :)))
Jeśli nie jesteście posiadaczami żadnego bloga a chcecie coś napisać to wybierzcie najpierw z menu rozwijalnego pozycję "Anonimowy", a podpiszcie się (imię lub nickname) w treści Waszego komentarza.

Z GÓRY DZIĘKUJĘ ZA WSZYSTKIE KOMENTARZE I POLUBIENIA :)