wtorek, 1 października 2013

Czarno-białe ciasto z gruszkami


To już ostatnia propozycja na ciasto z gruszkami w tym roku. Jeśli ktoś się znudził to nie musi się więcej obawiać, bo gruszki za nami i kolejne wpisy będą traktować o czymś zupełnie innym :) Przepis na ciasto, które Wam dziś prezentuje, zaczerpnęłam z jednego polskiego bloga (link poniżej). Nie jest to raczej lekkie ciasto deserowe, lecz za to znakomicie nadaje się na obfite śniadanie. Wystarczy jeden średni kawałek i już macie brzuch niesamowicie pełny, bo ciasto ma ciężką konsystencje i nieźle "zapycha". Oczywiście nie byłabym sobą, gdybym lekko nie przerobiła przepisu na moje potrzeby i tak zamiast piec na dwa razy, postanowiłam upiec ciasto za jednym zamachem. Przede wszystkim dlatego, ze wg mnie jest ryzyko ze piana z białek opadnie, jeśli  będzie tak sobie czekać (W oryginale podpieka się najpierw białe ciasto przez 15 minut a później po wylaniu nań czarnego, piecze się razem jeszcze raz przez 40 minut). 

Czarno-białe ciasto z gruszkami 

Składniki:
  • 340 g mąki pszennej
  • 220 g cukru 
  • 4 jajka
  • 10 łyżek oleju słonecznikowego
  • 10 łyżek gorącej wody
  • 1,5 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 2 łyżeczki gorzkiego kakao
  • 5-6 gruszek
  • kilka kropel aromatu cytrynowego
  • cukier puder do posypania
Procedura: 

Utrzyjcie mikserem żółtka z cukrem, stopniowo dolewając wodę i olej. Nie przerywając miksowania wsypujcie partiami mąkę wymieszaną z proszkiem do pieczenia. Dodajcie kilka kropli aromatu. W oddzielnej misce ubijcie pianę z białek i delikatnie połączcie z ciastem. Połowę ciasta wlejcie do formy (u
żyłam tortownicy 26 cm ale można mniejszą) natłuszczonej i wysypanej bułką tarta lub wyłożonej papierem do pieczenia i ułóżcie na nim połowe obranych gruszek. (Ja pokroiłam je w drobną kostkę). Do drugiej części ciasta dodajcie kakao i dokładnie, lecz jednocześnie delikatnie, wymieszajcie; a następnie wylejcie ciemne ciasto na jasne i posypcie je po wierzchu pozostałymi kawałkami gruszek. Wstawcie formę do nagrzanego piekarnika do 180°C i pieczcie ok. 1 h do tzw. suchego patyczka. Wyjmijcie ciasto i ostudźcie. Przed samym podaniem posypcie cukrem pudrem.


Źródłohttp://sylkahaha.blox.pl/2012/02/Czarno-biale-ciasto-z-gruszkami.html





Przepis bierze udział w akcji "Gruszki 2013":

Akcja z gruszką w tle

1 komentarz:

Komentarze to najczytelniejszy i najmilszy ślad Waszej obecności. Są o wiele lepsze od wszystkich tych matematycznych wskaźników wizyt i wyświetleń :) Dzięki nim widzę kto rzeczywiście jest zainteresowany moim blogiem :) Nie wstydźcie się komentować! Każde słowo, nawet to krytyczne, chętnie przeczytam :) Miło mi będzie jeśli polubicie też moją stronę na facebook'u :)))
Jeśli nie jesteście posiadaczami żadnego bloga a chcecie coś napisać to wybierzcie najpierw z menu rozwijalnego pozycję "Anonimowy", a podpiszcie się (imię lub nickname) w treści Waszego komentarza.

Z GÓRY DZIĘKUJĘ ZA WSZYSTKIE KOMENTARZE I POLUBIENIA :)