poniedziałek, 2 czerwca 2014

Francuskie serca z nutellą i truskawkami


Sezon truskawkowy w pełni i prawie grzechem byłoby nie skorzystać :) dlatego w czerwcu obowiązkowo parę wpisów z udziałem tych wspaniałych owoców. Zaczynamy słodko, romantycznie i bardzo prosto - ciasteczka w kształcie serca wykonane na bazie gotowego ciasta francuskiego i wzbogacone pysznym farszem z nutelli i właśnie... truskawek! 


Francuskie serca z nutellą i truskawkami

Składniki:
  • 1 opakowanie ciasta francuskiego na maśle (375 g)
  • pół słoiczka nutelli (100 g)
  • 100 g truskawek
  • cukier puder do oprószenia
  • posiekane pistacje do oprószenia (opcjonalnie)



Procedura:

Stolnicę oprószyć mąką. Wyłożyć na nią ciasto francuskie (jeśli jest zamrożone - wcześniej odmrozić). Ciasto powinno dojść do temperatury pokojowej (wtedy nie kurczy się podczas pieczenia). Z ciasta wycinać duże serca, około 8 - 10 cm średnicy foremką do ciastek (u mnie 9 cm - nie używałam specjalnej foremki bo nie miałam - odrysowałam sobie wcześniej wzór serca na kartoniku, wycięłam nożyczkami i po prostu przykładałam go do ciasta i obkrajałam nożem dookoła), Przekładać na blaszkę wyłożoną papierem do pieczenia lub matą teflonową. Na środek każdego serca nakładać pełną łyżeczkę nutelli i kilka plasterków truskawki. Piec w temperaturze 220°C przez 15 - 17 minut do złotego koloru (ja 205°C - 210°C przez 15 min.). Przestudzić, oprószyć pudrem i posypać pistacjami (pominęłam), podawać.

1 komentarz:

Komentarze to najczytelniejszy i najmilszy ślad Waszej obecności. Są o wiele lepsze od wszystkich tych matematycznych wskaźników wizyt i wyświetleń :) Dzięki nim widzę kto rzeczywiście jest zainteresowany moim blogiem :) Nie wstydźcie się komentować! Każde słowo, nawet to krytyczne, chętnie przeczytam :) Miło mi będzie jeśli polubicie też moją stronę na facebook'u :)))
Jeśli nie jesteście posiadaczami żadnego bloga a chcecie coś napisać to wybierzcie najpierw z menu rozwijalnego pozycję "Anonimowy", a podpiszcie się (imię lub nickname) w treści Waszego komentarza.

Z GÓRY DZIĘKUJĘ ZA WSZYSTKIE KOMENTARZE I POLUBIENIA :)